itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logo

Dansktalande IT-supporttekniker

Företag Advania
Ort
Utgår

2023-03-03

Ansök nu

Dansktalande IT-supporttekniker

Har du arbetat med IT-support och är vass på Windows, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager och nätverk? Är du en serviceinriktad person med stort tekniskt intresse? Vi vill gärna komma i kontakt med dig! Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support till våra kunder.

Som IT-supporttekniker på Advania

I rollen som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem. 

Inom vår Servicedesk arbetar vi utan uppdelning mellan första och andra linjen. Vi delar istället på inkommande ärenden samtidigt som vi gör vårt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen. I just detta team så sitter vi ute hos vår kund i Kista den större delen av arbetsveckan.

Hos oss arbetar du bland annat med:

  • Ta emot ärenden från vår kunds användare och ge ett bra bemötande

  • Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner

  • Active Directory administration

  • Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet

  • Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans

Vad vi söker hos dig

För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Vi pratar svenska på kontoret, men i just denna roll behöver man även vara dansktalande.

Lite av det vi värdesätter hos dig är:

  • Stort eget intresse och driv

  • Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support

  • Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow)

  • Förmåga och intresse att genomföra felsökning

  • Relevant utbildning

  • Flytande svenska och danska i tal och skrift

Vi ser fram emot din ansökan! 

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

 

Dela detta jobb

logo
Dansktalande IT-supporttekniker

Advania