itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Global Support Team Lead till Lexplore´s Experience-team!

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2023-02-03

Ansök nu

Global Support Team Lead till Lexplore´s Experience-team!

Lexplore befinner sig på en spännande resa och söker nu en ersättare för Global Support Team Lead som en nyckelmedlem i deras Experience-team. Lexplore är på en färd för att ta deras banbrytande och prisbelönta Reading Development Service till alla skolorganisationer i världen. På Lexplore kommer du att gå med i ett passionerat team som arbetar för att göra världen till en bättre plats, en läsare i taget.

Om tjänsten

Lexplore är en tjänst för systematisk läsutveckling. Allt börjar med den prisbelönta screeningen som använder AI och eye tracking för att bestämma läsnivån. Efter screeningen får varje elev ett resultat som visar deras nuvarande läsnivå i jämförelse med andra i samma årskurs. Nivån används för att rekommendera läsaktiviteter, så som läsflytsträning och böcker som passar varje elevs behov. Lexplore möjliggör systematisk läsutveckling som gör skillnad.

Du erbjuds

  • Att, tillsammans med ett passionerat team, få arbeta med en samhällsviktig fråga
  • Att vara med och bidra till det gemensamma målet "att få varje barn att bli en bra läsare"
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som Global Support Team Lead är du ansvarig för att leverera proaktiv och snabb support av Lexplores tjänst till kunder världen över. Målet för dig är att hjälpa våra kunder att uppnå sina resultat genom att använda Lexplore. Jobbet innebär att förstå och lösa tekniska problem samt att kunna rekommendera kunderna hur de kan jobba bäst med Lexplore för att uppnå sina mål.

Några av dina huvudsakliga ansvarsområden är:

  • Hantering av kundförfrågningar i 1:a, 2:a och 3:e linjens support
  • Rapportera buggar och uppgifter till dev i Azure.
  • Extrahera rapporter från Puzzel, analysera supportbiljetter och dela insikter med resten av organisationen för kundfeedback och insikter
  • Aktivera och migrera kunder till SIS-integrationer
  • Utbilda, träna och stödja teammedlemmar
  • Uppdatera kunskapsbasen för att bättre kunna erbjuda självhjälp till kunder
  • Säkerställa och upprätthålla dokumentation från en undersökning av mer djupgående tekniska problem för intern kunskap

Vi söker dig som

  • Har 3 + års erfarenhet av att arbeta med kundsupport
  • Trivs i en ledande roll med en coachande mentalitet
  • Har dokumenterad erfarenhet av att leda ett team och att arbeta mot företagets OKR:er
  • Har erfarenhet av att leda projekt för att implementera nya processer och rutiner med bra resultat
  • Utmärkta tal- och skrivfärdigheter på svenska och engelska, då språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du:

  • Har tal- och skrivfärdigheter på Norska

Som person är du en lagspelare som ger tidsenliga, pragmatiska och relevanta lösningar på ett kundvänligt sätt. Du är en självgående och lösningsorienterad person som analyserar och tar itu med tekniska problem på ett strukturerat sätt.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader men möjlighet till förlängning
  • Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

 

Dela detta jobb

Global Support Team Lead till Lexplore´s Experience-team!

Academic Work