itjobb.se

Service Manager till telekombolag

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2021-05-23

Ansök nu

Service Manager till telekombolag

Vår kund växer och ser fram emot att välkomna fler till teamet. Är du intresserad av att arbeta inom en organisation med goda utvecklingsmöjligheter? Då är det här rätt tjänst för dig! Vi söker nu en Service Manager med grundläggande kunskaper inom LAN, WAN och/eller Wifi till stort telekomföretag. Sök tjänsten redan idag då den ska tillsättas omgående.

Om tjänsten
För vår kund kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med dem och det som betyder mest för just dig. Deras övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Hos vår kund kommer du att vara en viktig pusselbit i en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen där de verkar.

Nu söker vi en kommunikativ och strukturerad medarbetare till deras team i rollen som Service Manager. Kunden är mitt i en pågående digital transformation och de tror att alla på något sätt är innovatörer.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
I rollen som Service Manager arbetar du i en nära dialog med kund och säkerställer att kundens tekniska miljö fungerar enligt plan. Du ansvarar för low-level design och dokumentation för kundens tekniska miljö och utvecklar kunddialogen vidare tillsammans med dina kollegor i kundteamet.

Tillsammans med kundteam kartlägger och utvecklar du en välfungerande infrastruktur för våra kunder. Du ansvarar för implementationshantering av inkomna ärenden och koordinerar arbetet tillsammans med kund och andra berörda partners. Du bistår i support i andra- och tredje linjen och har beredskap vid behov.

Vi söker dig som
I rollen som Service Manager har du en grundförståelse för nät och är van vid att arbeta i en nära dialog med kund. Du har grundläggande kunskaper inom LAN, WLAN och/eller Wifi och brinner för att ge god service till våra kunder. Du har tidigare erfarenhet från att koordinera arbete tillsammans med underentreprenörer och du hittar lösningar på eventuella problem som uppstår. Vidare ser vi att du har ett metodiskt och strukturerat arbetssätt och en förmåga att prioritera och koordinera ditt arbete på ett välfungerande sätt.

Du är kommunikativ och har ett stort intresse för nät och goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Som person är du:

  • Flexibel

  • God samarbetsförmåga

  • Strukturerad

  • Kommunikativ

Övrig information
Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Service Manager till telekombolag

Academic Work