itjobb.se

Studerande teknisk kundsupport till Digitala Lagkassan

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2021-05-18

Ansök nu

Studerande teknisk kundsupport till Digitala Lagkassan

I rollen som kundsupport på detta start up-bolag får du vara med och skapa positiv förändring inom svenskt föreningsliv genom att underlätta och förenkla processen av hanteringen av lagkassan. Har du även ett intresse för sport så är det bara en bonus! Detta är början på något stort där du har möjlighet att vara med på en spännande resa. Du börjar på deltid i rollen som teknisk kundsupport vid sidan av studierna, men vem vet var resan slutar?

Om tjänsten

Digitala Lagkassan startade sin resa 2019 av personer som alla har en koppling till föreningslivet. Det var ur deras egna frustration Digitala Lagkassan föddes. De tröttnade på att använda diverse verktyg för att administrera lagkassan samt manuellt påminna föräldrar och spåra betalningar. Eftersom att de inte hittade någon tjänst på marknaden som mötte behovet för en föreningsmedlem tog ett team med stor erfarenhet av Fintech och föreningsliv därför på sig att skapa den första helt Digitala Lagkassan.

I rollen som teknisk kundsupport kommer du att hjälpa kunderna med onboarding och alltid se till att kunderna kan få hjälp med deras tekniska utmaningar. I rollen arbetar du ca 16 timmar per vecka vid sidan av studierna med en stor flexibilitet. Uppdraget sträcker sig 6 månader framåt med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering om samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds

  • En karriärmässigt attraktiv roll i en innovativ startup med möjlighet till fortsatt karriärutveckling inom företaget

  • Delaktighet i ett skönt och härligt team som ständigt strävar efter att växa tillsammans

  • Möjligheten att påverka rollen och komma med egna initiativ som driver bolaget i rätt utveckling

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. 

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för onboardingprocessen mot kunderna

  • Hantera inkommande supportärenden gällande lösningar via mail, sociala kanaler samt telefon

  • Åtgärda enklare ärenden på egen hand vid mån av kompetens, annars ta vidare ärendet till någon av de mer tekniska kollegorna

  • Fånga produktutvecklingskrav hos kunderna

  • Sitta med i prioritetsmöten och komma med förslag på förbättringsmöjligheter av lösningarna med grund i vad kunderna har för åsikter

  • Följa upp supportärendena från start till slut

Vi söker dig som

  • Studerar en eftergymnasial utbildning inom IT med minst 1 år kvar av studierna

  • Har en god förståelse för IT och teknik

  • Har ett stort tekniskt intresse

  • Har ett stort intresse för kundservice

  • Har en vilja att bidra med egna idéer och förbättringsmöjligheter

  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken förkommer i tjänsten

Det är meriterande om du:

  • Har arbetslivserfarenhet inom t.ex. kundtjänst, IT-support eller liknande

  • Har erfarenhet från eller varit delaktig i idrottsföreningslivet

Som person är du:

  • Flexibel

  • Initiativtagande

  • Orädd

I denna rekryteringsprocess värderar vi motivation och intresse högt.

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Ca 16 timmar/vecka

  • Placering: Blekholmstorget 30F, Stockholm

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Digitala Lagkassans önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget
Mer info hittar du här: Digitala Lagkassan

Dela detta jobb

Studerande teknisk kundsupport till Digitala Lagkassan

Academic Work